28. joulukuuta 2014

Japanilainen lumikuningatar


Jatkoin Youtube:ssa japanilaisen naisten vaatteita myyvän Peach John:in hienojen mainosten katsomista, joiden joukosta löytyi yllä oleva mainos tai lyhytelokuva.

Videossa voi havaita kuinka japanilaiset tykkäävät käyttää eurooppalaisen näköisiä mainoksissa, mutta sekarotuisiin parisuhteisiin liittyen voi nähdä kuinka ymmärtääkseni lopulta linnaan saapuvan rotevan eurooppalaisen miehen takia lumikuningatar muuttuu tavalliseksi naiseksi, kun taas linnassa ollut eurooppalainen tyttö muuttuu lumikuningattareksi.

Näin sitä tietenkin nykyään paljonkin tapahtuu, että moni myös komeakin eurooppalainen mies suuntaa katseensa näihin siroihin ja söpöihin aasialaisiin naisiin, jonka takia osaltaan eurooppalainen nainen joutuu suuntaamaan katseensa suurempi kokoisiin mustiin miehiin.

Peach John
Lumikuningatar (Andersen)
Disney's Frozen Elsa Makeup Tutorial

Alla voidaan nähdä toinen mainos samaiselta yritykseltä, jossa näkyy kolme naista, joista kahden olettaisin olevan eurasialaisia vaikka osaltaan kauneusleikkausten takia ei nykyään voi olla täysin varma näkemästään.


Vaikka osa sekarotuisista on kauniita, niin myös aidot japanilaiset tai aasialaiset naiset voivat olla erittäin kauniita, joten ei tässä pitäisi liialti ylistellä sekarotuisten ulkonäköä, koska se osaltaan aiheuttaa tutkimusten perusteella ulkonäköpaineita aasialaisille ja mustille naisille kuin eurooppalaisille naisille.


Maailman suuriimpiin lukeutuva naisten alusvaatteita tuottava japanilainen Wacoal käyttää eurooppalaisia naisia varsinkin Lalan vaatemerkkinsä mainostamisessa Japanissa, mutta löysin myös yhden mainoksen, jossa on aasialaisia naisia, joiden ulkonäköä voi verrata näihin tai muissa mainoksissa näkyviin naisiin.



Wacoal on nähtävästi käyttänyt Malesiassa järjestetyssä alusvaatenäytöksessä eurooppalaisia naisia ja joukossa taitaa olla myös eurasialainen. Tämä on hyvin erikoinen ilmiö, että miksi pitää käyttää eurooppalaisia naisia, jos tuotetta markkinoidaan vaikka pienille thainaisille, mutta varmaan osaltaan länsimaiden vaikutuksesta näytöksiin halutaan barbiemaisia ja näyttäviä suurempia naisia, koska aasialaiset naiset ovat yleisemmin pienikokoisia.

Lopulta tässä pitäisi kysyä näiltä aasialaisilta yrityksiltä, että miksi käytetään, mutta se on luultavaa, ettei eurooppalaisen naisen käyttämisestä markkinoinnissa ole haittaa vaan tuotteita menee kaupaksi.


Wacoal
ワコール ボディアクアート

TOP AGENCIES: TOKYO
Malaysia Modeling Agencies

Wacoal Salute Reigning Supreme Showcase
L'Officiel Thailand

Tuohon ylös keräsin kaikenlaisia mielenkiintoisia linkkejä, joiden kautta voi jokainen jatkaa tutkimista koskien vaikka eurooppalaisten naisten käyttämistä malleina Aasiassa. Kun tässä katselin Googlen kuvahaussa Wacoal:in tuotteita päädyin malesialaisen Parkson:in sivuille, jossa oli ihmeen paljon kuvia eurooppalaisista. Yksi syy tähän näyttäisi olevan siinä, että yritys myy länsimaalaisia tuotteita, mutta on siellä joukossa myös Wacoal.

Tietenkin sitä pitäisi yleensä markkinoida tuotteita käyttämällä enimmäkseen aasialaisia, mutta tässä on vaan omituinen tilanne, josta ei kuitenkaan näytä olevan haittaa myynnin kannalta, josta kuitenkin tutkijat syyttävät länsimaalaisia. Laitoin tuohon alle muutaman muun Wikipedian avulla löytyneen malesialaisen yrityksen.

Muutenkin kun katsotte näitä aasialaisia sivustoja tulee siellä usein vastaan eurasialaisia naisia, joita jo monien tutkimusten mukaan tykätään käyttää malleina luultavasti osaltaan sen takia, että heistä osa on ulkonäöllisesti samankaltainen kuin eurooppalainen nainen paitsi näyttävät jossain määrin aasialaisilta.


Parkson - Bonia - Padini - Retail companies of Malaysia


Lähde - Lisää kuvia
The second challenge to their interpretation, cited by Ellis and He, comes from Jankowiak, Gray and Hattman (2008). These authors reported that women, both European and East Asian, rated male and female European magazine models better looking than their East Asian counterparts, whereas male raters found European male models better looking than East Asian, rating female models of the two populations similarly. This is not a proper challenge. Female fashion models tend to have below average femininity; the majority of men will usually not familiarize themselves with female high-fashion models whereas more women are expected to browse fashion magazines and be used to the looks of female high-fashion models; and European women having more exaggerated secondary sexual characteristics, the below average femininity of European women fashion models will tend to be more noticeable to most men whose brains attune them to breasts, hips and related cues to femininity, very well causing them to more negatively evaluate European women models than East Asian women models for lacking femininity.
Lähde