26. tammikuuta 2015

Kuvapoimintoja kiinalaisista verkkokaupoista


Lähde - Lähde - Lähde
The former female tennis player Anna Kournikova is probably one of the most beautiful athletes and has got a lot of media attention although she never won a professional tennis tournament. Moreover, Kournikova’s physical attractiveness is continually associated with her rather unsatisfactory sporting performance so that even a poker starting hand was named after her. 
The starting hand Ace/King was nicknamed after her, due to the same initial letters, but mainly because both “looks great but never wins” (Ace Nine, 2014). 
Lähde
As Hobson (2005) noted, Black female bodies “have been widely excluded from dominant culture’s celebration of beauty and femininity” (p. 7). The resulting beauty paradigm, asserted Hobson, privileges white skin and Euro-based facial features, as past research shows (Frisby, 2000; Leslie, 1995). Frisby (2000) found that African American women believed that the inclusion of actress Halle Berry, who is biracial, in ads for Revlon cosmetics was just the advertiser’s way of using a “safe” African American image in its campaign. 
In sum, most of the studies on African American portrayals in mainstream media support the idea that while significantly more African Americans appear in ads, more of these depictions represent the Eurotypic (White and/or Caucasian) facial type (Keith & Herring, 1991).
Lähde
To test the influence of model ethnicity on advertising effectiveness in East Asia, this research proposed a cue-triggered value-expressive model, according to which positive attitudes towards western models help consumers with independent self-concepts express themselves. Western models generated more favourable ad responses (ad credibility, diagnosticity and attitudes), promoted stronger self brand connections and led to more favourable brand attitudes than did Asian advertising models among independent respondents in Taiwan. 
In contrast, consumers with interdependent self-concepts did not exhibit such differences. Independent self-concepts also consisted of two sub-dimensions: horizontal individualism focused on the desire to be different, and vertical individualism centred on the desire to be superior. The former dimension accounted for the enhanced effects of western models. Three experiments confirmed that expressing positive attitudes towards these advertising models served value-expressive functions among consumers with uniqueness self-concepts when they read ads promoting products that were publicly (Study 1 and 3) or privately (Study 2) consumed.
Lähde


Lähde - Lähde - Lähde

Aloin tässä taas tutkimaan kiinalaisista verkkokaupoista löytyvien naisten vaatteiden mallien ulkonäköä, joista huomattavan osan voi havaita olevan eurooppalaisia ulkonäöltään. Olen yleensä katsellut alusvaatteita, mutta nyt katselin enimmäkseen muita naisten vaatteita vaikka päädyin myös katsomaan vähän naisten alusvaatteita, kun klikkailin kuvia tai tuotemerkkejä.

En aio tässä paljoakaan kirjoitella vaan laittelen näytille enimmäkseen kauniita ja hienoja kuvia vaatteista ja niiden malleista. Näitä naisia ja varsinkin heidän kasvoja katsoessa kannattaa myös huomioida, että ovatko kasvot jaettavissa suurin piirtein kolmeen samansuuruiseen osaan vaikka esim. saahan naisella nenän alapuolinen osa olla vähän lyhyempi.

Sijaitseeko nenä silmien välisellä alueella ja onko se muutenkin pieni, ettei se vie silmiltä huomiota. Merkille voidaan myös laittaa, että vaikka aasialaisilla naisilla on usein pienemmät silmät verrattuna eurooppalaisiin naisiin on kuitenkin nenä aika pieni, eikä siksi vie pieniltä silmiltä huomiota.

Malleilla näyttäisi muutenkin olevan vaatimuksena korkea ja silmien välisellä alueella sijaitseva nenä, joka tahtoo olla monilla aasialaisilla matalampi vaikka myös Aasiassa on luonnostaan korkeamman nenän omaavia ihmisiä. Sama tilanne on myös Afrikassakin vaikka siellä asuvilla tahtoo olla yleisemmin liian leveä ja matala nenä, joka ei ole valitettavasti kaunis naisen kannalta vaikkei siitä ole samalla tavalla haittaa mustalle miehelle.

Naisten kasvoja voi usein katsoa sivusta, jolloin voi myös tarkastella, että onko naisella eteenpäin työntyvää suuta eli prognatismia, jota kauneustutkimusten perusteella ei saisi olla. Naisella tietenkin saavat huulet olla suuret, jonka takia voi syntyä pieni vaikutelma suun eteenpäin työntymisestä, joka on kuitenkin normaalia ja hyväksyttävää ellei näytä sorsalta. Muutenkin kannattaa verrata mallien ulkonäköä, että kuinka samankaltainen se on.

Nyt kun olen näitä kuvia aika paljon alle keräillyt ja paljon lisää löytyy linkkien kautta, niin näyttäisi siltä, että osa aasialaisista malleista on käynyt kauneusleikkauksissa vaikka onhan näin voinut moni eurooppalainenkin malli tehdä, koska eurooppalaisilla tahtoo esiintyä liian korkeaa nenää. Mallien joukossa näyttää olevan ulkonäön perusteella myös eurasialaisia, mutta jotta tästä saisi varmuuden pitäisi jostain löytää mallin nimi.

Nähtävästi osa kiinalaisista yrityksistä käyttää enemmän kiinalaisilta tai itäaasialaisilta näyttäviä malleja, että silmät ovat tosi pienet ja muutenkin kasvot ovat selvästi itäaasialaiset, eikä täten tunnistaminen ole vaikeaa verrattuna vaikka eurasialaiseen, jonka kasvoissa näkyy eurooppalaista ja aasialaista ulkonäköä. Tämä on kuitenkin myönteinen havainto, että käytetään myös selvemmin itäaasialaisilta näyttäviä naisia.

Eurooppalaisia malleja näkyy tosi paljon, että osa kiinalaisista yrityksistä käyttää ainoastaan eurooppalaisia ja sitten on yrityksiä, joiden malleista noin puolet on aasialaisia tai kokonaan aasialaisia. Mallien ulkonäössä ei näy moninaisuutta, että ei tule yhtään vastaan mustia, mulatti tai latino naisia vaikka voihan joukossa olla joku hyvin eurokeskisen ulkonäön omaava latino, jota en tietenkään pysty tunnistamaan.

Näiden alla olevien kuvien valinnassa olen pyrkinyt valitsemaan mielestäni kauniita naisia ja heistä otettuja mahdollisimman miellyttäviä kuvia, koska sama nainen voi näyttää jossain kuvassa rumemmalta. Tämän lisäksi olen valinnut naisista kuvia sen perusteella, että kasvoja ja vartaloa voidaan tarkastella eri kulmista.

Näissä kuvissa voidaan muutenkin havaita olevan yleisesti yksityiskohtia, kuten tauluja, patsaita, kukkia ja rakennuksia. Suosittelen katsomaan linkkien kautta enemmän kuvia, koska sieltä löytyy hämmästyttävän hienoja kuvia. Näitä erilaisia vaatemerkkejä näyttää olevan valtavasti, että koko ajan löytyy lisää, kun tutkii kiinalaista verkkokauppaa.

Tmall - JD.com - As Amazon And Alibaba Face Off, Who Will Come Out On Top?



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde


Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde



Lähde


Lähde


Lähde


Lähde


Lähde


Lähde
Adverts showing thin, average-size and no models were perceived as equally effective. High internalizers in both groups of women felt worse about their body image after exposure to thin models compared to other images. Profession affected responses to average-size models. 
Teachers reported significantly less body-focused anxiety after seeing average-size models compared to no models, while there was no difference for fashion advertisers. This suggests that women in professional environments with less focus on appearance-related ideals can experience increased body-esteem when exposed to average-size models, whereas women in appearance-focused professions report no such relief.
Lähde
Gaze direction and the facial expression of emotion are the two most important facial cues in non-verbal communication. This research involves three eye tracking experiments to investigate the joint effects of facial expression (neutral/happy) and gaze direction (direct/averted) of models on websites on visual attention among American and Chinese participants. They reveal that among both cultures a gaze cue primes initial attention to the product or brand and show that positive affect from the happy expression when a model looks at the viewer carries over to the product or brand. 
For American participants, a model that looks at the viewer with a happy expression draws more attention to the brand, while for Chinese participants a model that looks at the product with a happy expression draws more attention to the brand. These differences are explained from a cultural difference in using the eyes and mouth as cues to recognize and interpret smiles in Asian and Western cultures, respectively. Further, the match in ethnicity between a model and the viewer exacerbated the attention effects of facial expression.
Lähde
Skin-whitening is only one facet of a larger, rapidly growing industry in East Asia for female body modification practices that physically alter Asian bodies to better emulate Western features. These practices include eyelid surgeries where a woman’s eyelid crease is cut to create an eyelid fold (making one’s eyes appear bigger, rounder, and more Western looking), breast enhancements, hair dye treatments that turn naturally brown or black Asian hair platinum blonde, and even leg elongation surgery. 
This type of bodywork is considered the norm, even a “rite of passage” for not only some younger generation East Asians but also other coming-of-age young adults around the world. These women and their families invest significant portions of their income to help fund a Cinderella project.
Lähde




Lähde - Lähde - Lähde

Chanel - Maybelline - 美容